Saturday, April 2, 2011

Saya dh dpt gaji pertama...yay!!(^^,)

hehe....dh lama xdpt gaji,sbb tu yg teruja lbih tu....huhu.....last skali dpt gaji dr bos mse thn 2007...mse tu aku keja kt kilang ubat di Bakar Arang sg petani sbg lab assistant je...xde lh hebat mne...hebat bg aku sbb aku keja bhgn QC...sbb ape aku kata hebat???sbb sume keja2 yg aku bt tu melibatkn test2 mcm mse blajo kimia kt sekolah dlu....dlu pnye lh bnci yg amat kt subjek kimia tu,last2 aku kna keja bnda2 yg berkaitan ngn kimia...terer plak tu...mnyesal xblajo sungguh2...upe2nye xsusah mne pon kimia....huhu....nyesal pon xgune,nasi dh mnjadi bubur...=P dh abis cter psl keja lame aku,skrg aku nk cter psl keja baru aku skrg ni setelah bergelar seorg ibu....cmne aku bleh dpt gaji walaupon aku cume surirumah sepenuh mse yg jage Baby Chinta montel syg tu???huhu...sbnarnye aku dh mule melibatkn diri dlm keja lame aku blik..nk thu keja ape??aku buat tuisyen je kt bebudak kg ni...hehe...boleh la gaji skit2,simpan utk mse dpan...=) sebenarnye sblm ni aku dh pnh bt tuisyen kt bebdk kg ni..murid2 aku skrg ni pon adik2 kpd bdk2 yg tuisyen ngn aku dlu....thn ble ntah aku bt tuisyen sblm ni...aku pon dh xingat...dh sbln aku ngajar dorang smbil menggendong ank....huhu...so,skrg dpt le 1st gaji...mmg best xhengat klu dpt gaji pertama kn??camtu lh perasaan aku ni wlaupon gaji xbyk mne...hehe...=) klu nk dipikir2kn penat gak mngajar smbil mnjage Chinta yg bru nk msuk 4bln tu...tmbh2 plak bby aku tu xnk kt org...nk aje dok berdempek kt mummy...dhle nk tido buai pn nk kna buai je 24jam...pasni aku nk kna beli rocker la...snang skit nk tnggal buai tu biar berayun sndri...hurm...kekdg tu tpkse ngajar smbil mnggendong bby...sian aku...=P aku bercadang gaji 1st ni aku nk smpan dlm asb....=) aku ngajar 3subjek + ngajar dorang bt keja sekolah skali....BM,Maths,English...bleh la stakat nk ajar bdk2 sekolah rendah...ajar yg basic2 je...kongsi2 ilmu...oklah,itu je kot bt mse ni,esok ade tuisyen lg....nk kna simpan tenaga...skrg pon dh pkul 1.23 am....nk online siang2 mmg xsmpat lgsung..Chinta xbg peluang...skrg dia dh tido,bru lh bleh belek blog + FB kejap...huhu....nasib badan.....=)

0 comments:

Post a Comment

Saturday, April 2, 2011

Saya dh dpt gaji pertama...yay!!(^^,)


hehe....dh lama xdpt gaji,sbb tu yg teruja lbih tu....huhu.....last skali dpt gaji dr bos mse thn 2007...mse tu aku keja kt kilang ubat di Bakar Arang sg petani sbg lab assistant je...xde lh hebat mne...hebat bg aku sbb aku keja bhgn QC...sbb ape aku kata hebat???sbb sume keja2 yg aku bt tu melibatkn test2 mcm mse blajo kimia kt sekolah dlu....dlu pnye lh bnci yg amat kt subjek kimia tu,last2 aku kna keja bnda2 yg berkaitan ngn kimia...terer plak tu...mnyesal xblajo sungguh2...upe2nye xsusah mne pon kimia....huhu....nyesal pon xgune,nasi dh mnjadi bubur...=P dh abis cter psl keja lame aku,skrg aku nk cter psl keja baru aku skrg ni setelah bergelar seorg ibu....cmne aku bleh dpt gaji walaupon aku cume surirumah sepenuh mse yg jage Baby Chinta montel syg tu???huhu...sbnarnye aku dh mule melibatkn diri dlm keja lame aku blik..nk thu keja ape??aku buat tuisyen je kt bebudak kg ni...hehe...boleh la gaji skit2,simpan utk mse dpan...=) sebenarnye sblm ni aku dh pnh bt tuisyen kt bebdk kg ni..murid2 aku skrg ni pon adik2 kpd bdk2 yg tuisyen ngn aku dlu....thn ble ntah aku bt tuisyen sblm ni...aku pon dh xingat...dh sbln aku ngajar dorang smbil menggendong ank....huhu...so,skrg dpt le 1st gaji...mmg best xhengat klu dpt gaji pertama kn??camtu lh perasaan aku ni wlaupon gaji xbyk mne...hehe...=) klu nk dipikir2kn penat gak mngajar smbil mnjage Chinta yg bru nk msuk 4bln tu...tmbh2 plak bby aku tu xnk kt org...nk aje dok berdempek kt mummy...dhle nk tido buai pn nk kna buai je 24jam...pasni aku nk kna beli rocker la...snang skit nk tnggal buai tu biar berayun sndri...hurm...kekdg tu tpkse ngajar smbil mnggendong bby...sian aku...=P aku bercadang gaji 1st ni aku nk smpan dlm asb....=) aku ngajar 3subjek + ngajar dorang bt keja sekolah skali....BM,Maths,English...bleh la stakat nk ajar bdk2 sekolah rendah...ajar yg basic2 je...kongsi2 ilmu...oklah,itu je kot bt mse ni,esok ade tuisyen lg....nk kna simpan tenaga...skrg pon dh pkul 1.23 am....nk online siang2 mmg xsmpat lgsung..Chinta xbg peluang...skrg dia dh tido,bru lh bleh belek blog + FB kejap...huhu....nasib badan.....=)

0 comments on "Saya dh dpt gaji pertama...yay!!(^^,)"

Post a Comment